VÁLTOZÁSOKKAL EGYSÉGES SZERKEZETBE FOGLALT
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
Az Aranyalma-Dent Kft (székhelye: 9025 Győr, Holt-Duna krt. 1/A, cégjegyzékszáma: 08-09-025558, adószáma: 24733869-1-08) mint szolgáltató, valamint a szolgáltatást igénybe vevő Ügyfél (továbbiakban együttesen: Felek) között létrejött egészségügyi szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződésekre a Felek ellenkező tartalmú írásbeli megállapodása hiányában a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az irányadóak.
Jelen ÁSZF általános jelleggel irányadó mindazon kérdésekben, amelyekről a Szolgáltató és az egészségügyi szolgáltatást igénybe vevő páciens – a továbbiakban: Ügyfél – között létrejött szolgáltatási szerződés kifejezetten nem rendelkezik, és amely ilyen módon a felek közötti szerződés elválaszthatatlan részét képezi.
Az Ügyfél a szolgáltatási szerződés (betegtájékoztató, beleegyező nyilatkozat, stb.) aláírásával elismeri, hogy a jelen ÁSZF-et megismerte, elolvasta, megértette, tudomásul vette, és annak rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et bármikor egyoldalúan módosítani, amely módosítást – a módosítás hatályba lépését legalább 15 nappal megelőzően – a honlapján köteles közzétenni, valamint nyomtatott formában a betegváróban kifüggeszteni.
A módosított ÁSZF a szolgáltató honlapján (www.aranyalma-dent.hu) történő közzététellel válik hatályossá.
Jelen ÁSZF 2020.01.01. napján lép hatályba, és visszavonásig, vagy módosításig érvényes.
1. FOGALMAK
1. Szolgáltató: Aranyalma-Dent Kft (székhelye: 9025 Győr, Holt-Duna krt. 1/A, cégjegyzékszáma: 08-09-025558, adószáma: 24733869-1-08);
2. Szolgáltatás: Szolgáltató által nyújtott, jelen ÁSZF 2. és 3. pontjában meghatározott egészségügyi és egyéb kiegészítő szolgáltatások.
3. Ügyfél: a Szolgáltató Szolgáltatását igénybe vevő személy,
4. Szerződés: a Szolgáltató és Ügyfél között létrejött szerződés, melyben Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtását vállalja.
5. Rendelő: a Szolgáltató 9022 Győr, Móricz Zsigmond rakpart 1/B
2. SZOLGÁLTATÁS
2.1. Szolgáltató a hatályos jogszabályok, szakmai protokollok, továbbá a Felek által megkötött Szerződés, valamint annak mellékletei, és a jelen ÁSZF szerinti feltételek szerint vállalja egészségügyi és más kapcsolódó szolgáltatások nyújtását az Ügyfél, illetve egyéb kedvezményezettje (pl: gyermek, családtag) részére.
2.2. Szolgáltató kijelenti, hogy a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges tárgyi-, személyi feltételekkel, az egészségügyi tevékenység tekintetében, tevékenységére általános szakmai felelősségbiztosítással, és a megfelelő hatósági engedélyekkel rendelkezik.
2.3. Szolgáltató valamennyi Szolgáltatását a mindenkor hatályos jogszabályoknak és az egyéb szakmai előírásoknak megfelelően nyújtja.
2.4. Szolgáltató a tevékenysége során mindig a Ügyfél érdekeinek figyelembe vételével, valamint a tőle elvárható körültekintéssel és gondossággal jár el.
2.5. Szolgáltató rendes nyitvatartási idejében (hétfő-péntek) a következő Szolgáltatásokat nyújtja – díjazás ellenében – az Ügyfél részére:
· Fogászati kezelések
· Homeopátia
· Biologika
2.6. Szolgáltató a Szolgáltatásokat teljesítési segédek, így közreműködő orvosok, valamint a Szolgáltató egészségügyi alkalmazottai segítségével nyújtja a Szolgáltató Rendelőjében.
2.7. Az Ügyfél kijelenti, hogy a Szolgáltató által nyújtott egészségügyi szolgáltatást szabad önrendelkezési jogának biztosítása mellett veszi igénybe.
3. AZ EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉNEK MENETE – ÜGYFÉL VIZSGÁLATA
3.1. Szolgáltató az Ügyfelet kizárólag előre egyeztetett időpontban fogadja, az előzetes bejelentkezésnek az Ügyfél az alábbi módokon tehet eleget:
· személyesen;
· telefonos ügyfélszolgálaton keresztül;
· e-mailben.
Az időpont-foglalás a Szolgáltató szóbeli, vagy írásbeli visszaigazolásával válik érvényessé.
3.2. Jelen ÁSZF aláírásával Ügyfél kijelenti, hogy a Szolgáltató munkatársaitól a szolgáltatás igénybevétele előtt teljes körű tájékoztatást kapott a szolgáltatás természetéről, a felek jogairól és kötelezettségeiről, jelen ÁSZF rendelkezéseiről, valamint a fizetendő díjakról.
3.3. Az Ügyfél bármely Szolgáltatás igénybevétele előtt részletes szóbeli és írásbeli tájékoztatást kérhet az egészségügyi kezelésről. Tudomásul veszi, hogy amennyiben külön írásban nem kéri, úgy a Szolgáltató által rendszeresített formanyomtatványok, tájékoztató, beleegyező nyilatkozat és állapotfelmérő tartalmát elegendőnek tartja az adott Szolgáltatás igénybevételhez és azok aláírásával elismeri, hogy kellő előzetes tájékoztatásban részesült. A további tájékoztatási igényéről lemond.
3.4. Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges a Szolgáltató rendelkezésére bocsátania az alábbi adatokat:
· családi és utónév,
· születési hely és idő,
· anyja neve,
· TAJ száma, (amennyiben az Ügyfél rendelkezik TAJ kártyával)
· telefonszám,
· e-mail cím.
A Szolgáltatás igénybevételével az Ügyfél hozzájárulását adja ahhoz, hogy a személyazonosságának megállapítása érdekében Szolgáltató személyazonosító igazolványát (személyi igazolvány, útlevél vagy jogosítvány) és lakcímkártyáját elkérje, szükség esetén azokról másolatot készítsen.
3.5. Szolgáltató és Ügyfél között a Szerződés a vizsgálat részét képező anamnézis-lap kitöltésének megkezdésével jön létre. Az anamnézis-lapot, az Ügyfél köteles aláírni.
3.6. Ügyfél köteles az anamnézis-lap kitöltése során a kezelőorvost tájékoztatni minden olyan tényről, információról, adatról és körülményről, amely szükséges a kórtörténet megállapításához, így különösen minden korábbi betegségéről, gyógykezeléséről, állandóan vagy alkalmanként szedett gyógyszeréről és egyéb gyógyhatású készítményeiről, egészségkárosító kockázati tényezőiről, valamint egyes gyógyszerek összetevőivel szembeni érzékenységéről.
3.7. Amennyiben az Ügyfél a szerződéses és jogszabályban előírt tájékoztatási kötelezettségének nem, vagy nem megfelelően tesz eleget, úgy a Szolgáltató mentesül az ebből eredő következmények viselése alól, ezekért a Szolgáltatót, vagy a kezelő orvost sem szakmai, sem anyagi felelősség nem terheli.
3.8. Az anamnézis-lap aláírásával az Ügyfél hozzájárul a kórelőzmények, valamint a személyi adatok rögzítéséhez, illetve a rögzített adatok egészségügyi kezelés céljából történő kezeléséhez.
4. ÜGYFÉL KEZELÉSE
4.1. Ügyfél köteles a kezeléseken és a vizsgálatokon az előzetesen egyeztetett időpontban, arra alkalmas fizikai és pszichikai állapotban megjelenni, ellenkező esetben a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás nyújtását megtagadni.
4.2. Amennyiben az Ügyfél az előre egyeztetett időpont után több, mint 10 perccel jelenik meg, úgy ellátásra abban az esetben jogosult, ha ezáltal a soron következő, időpontra pontosan megjelenő Ügyfél kezelése időben megvalósítható.
4.3. Az Ügyfél az előre egyeztetett időpont előtt lehetőség szerint legalább 5 perccel megelőzően az egészségközpont recepcióján jelzi, hogy megérkezett a szolgáltatás igénybevétele céljából. A Szolgáltató a bejelentkezés és adatrögzítés, adategyeztetést követően nyújtja az igényelt egészségügyi szolgáltatást.
4.4. Szolgáltató indokolt esetben jogosult kezelési tervet készíteni, valamint azt megváltoztatni, utóbbi esetben azonban köteles az Ügyfelet a módosítás tényéről, valamint annak indokairól legkésőbb a következő kezelésen tájékoztatni.
4.5. Ügyfél köteles a kezelés során a kezelő orvossal, illetve a Szolgáltató alkalmazottaival együttműködni, a Szolgáltató működési rendjét tiszteletben tartani. Ügyfél köteles írásban megtenni a kezelés elvégzéséhez szükséges, valamint jogszabály által kötelezően előírt nyilatkozatokat. Ügyfél tudomásul veszi, hogy amennyiben a jogszabály által előírt, vagy a Szolgáltató által kért tájékoztató, vagy belegyező és állapotfelmérő nyilatkozatok aláírását megtagadja, úgy a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás nyújtását megtagadni és amennyiben ezzel összefüggésben költsége merült fel, úgy azt az Ügyféllel szemben érvényesíteni.
4.6. A Szolgáltatási szerződést, valamint a szolgáltatás során szükséges nyilatkozatokat az a személy köteles aláírni, aki a megrendelt egészségügyi szolgáltatást igénybe veszi, ebben a körben a Szolgáltató nem fogadja el képviselő aláírását. Cselekvőképtelen és korlátozottan cselekvőképes személyek esetében a szerződést a törvényes képviselők, illetőleg a gondnok köteles aláírni, akik készfizető kezesként felelnek a megrendelt szolgáltatások ellenértékének a kiegyenlítéséért.
4.7. Ügyfél hozzájárul ahhoz, hogy a kezelések elvégzéséhez szükséges mintavételi vizsgálatokat a Szolgáltató elvégezze.
4.8. Ügyfél tudomásul veszi, hogy a kezelés során röntgenfelvétel készítése válhat szükségessé, amelyhez az Ügyfélnek hozzájáruló nyilatkozatot kell tennie. Tudomásul veszi továbbá, hogy a felvétel elkészítése a kezelés folytatásának feltétele. Ügyfél tudomásul veszi, hogy a röntgenfelvétel elkészítésének feltétele, hogy a felvételkészítéshez külön nyilatkozatban hozzájáruljon, amely hozzájárulásával elismeri, hogy röntgenfelvétel elkészítésének kockázatairól a Szolgáltató alkalmazottaitól teljes körű felvilágosítást kapott.
5 DÍJAZÁS, FIZETÉSI FELTÉTELEK
5.1. Az Ügyfél a Szolgáltatás ellenértékeként a Szolgáltató Rendelőjében kifüggesztett, valamint nyilvános honlapján (www.aranyalma-dent.hu) elérhető mindenkor hatályos árlista alapján kalkulált, vagy egyedi árajánlatban meghatározott díjat köteles fizetni a Szolgáltatónak.
5.2. A vizsgálatért, kezelésekért az Ügyfél díjat köteles fizetni, amely díj nem tartalmazza az árjegyzékben szereplő, egyéb díjköteles szolgáltatások (így különösen a röntgenfelvétel készítés) árát.
5.3. Szolgáltató díja az Ügyfél kezelését követően azonnal esedékessé válik. Ügyfél jelen ÁSZF aláírásával kötelezettséget vállal arra, hogy a díjat a kezelés befejeztével megfizeti.
5.4. Szolgáltató a készpénzben történő fizetés mellett, lehetővé teszi bankkártyával történő fizetést is.
5.5. Amennyiben az Ügyfél a Szolgáltatást valamely, a Szolgáltatóval szerződésben álló egészségpénztár finanszírozásával kívánja igénybe venni, úgy köteles azt a recepción előre jelezni.
5.6. Szolgáltató lehetőséget biztosít arra, hogy a Szolgáltatást egészségpénztári tag finanszírozásával az egészségpénztári tag rendelkezése alapján – a hatályos jogszabályoknak megfelelően – közeli hozzátartozója vegye igénybe. Ügyfél köteles a pénztártag erre vonatkozó nyilatkozatát a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani.
5.7. Az Ügyfél a szolgáltatási díj késedelmes megfizetése esetén 10 %-os mértékű éves késedelmi kamatot köteles megfizetni a Szolgáltató részére, a késedelembe esés időpontjától a fizetési kötelezettség teljesítésének az időpontjáig számítottan. A Szolgáltató fizetési késedelem esetén jogosult igényét peres úton érvényesíteni a Megrendelővel szemben, és igénybe vehet valamennyi rendelkezésére álló jogi eszközt a követelése érvényesítése érdekében. Az igényérvényesítéssel kapcsolatos felmerülő többletköltségek a Megrendelőt terhelik.
5.8. Fizetési késedelem esetén a Szolgáltató jogosult továbbá megtagadni minden további egészségügyi szolgáltatás nyújtását a Megrendelő részére, amíg Szolgáltatóval szemben tartozása áll fenn.
6. Halasztott fizetés nyújtására vonatkozó feltételek
6.1. Amennyiben a Vevő a Termék megrendelése során részletfizetési (halasztott fizetés) opciót választ, úgy az Eladó halasztott fizetést (a továbbiakban: „Halasztott fizetés”) nyújthat a Vevő részére.
6.2. Az Eladó pénzforgalmi szolgáltatásokat nyújtó partnere, az InstaCash Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 1015 Budapest, Szabó Ilonka utca 22. Fsz. 2. ajtó, cégjegyzékszám: 01-09-377358, a továbbiakban: „instacash”) a Vevővel kötött szerződés alapján a Vevő pénzügyi szempontú átvilágítását elvégzi a Vevő által rendelkezésre bocsátott számlainformációk, bankkártya- illetve egyéb adatok alapján.
6.3. Halasztott fizetés min. [100 000] Ft, max. [4 000 000] Ft-os összeértékű vásárlás esetén igényelhető.
6.4. A Vásárló a Termék megrendelése során nyilatkozhat arról, hogy a megrendelés során fizetendő vételárat Halasztott fizetés igénybevételével fizeti meg, melyet követően az Eladó és a Vevő szerződést köthetnek Halasztott fizetésre vonatkozóan. A Vásárló az Eladó által meghatározott, 3. pont szerinti összeg tekintetében vehet igénybe Halasztott fizetést.
6.5. A Halasztott fizetés feltételeit a Halasztott fizetésre vonatkozó szerződés tartalmazza.
6.6. A Vásárló a Termék vételárának azt a részét, amelyre a Halasztott fizetésre nem nyújt fedezetet, a Termék megrendelésével egyidejűleg, a jelen ÁSZF-ben meghatározott rendelkezéseknek megfelelően köteles megfizetni.
6.7. A halasztott fizetés kapcsán az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
7. FELELŐSSÉG
7.1. Szolgáltató mindent megtesz az Ügyfél gyógyítása érdekében, de az emberi szervezet biológiai reagáló képességétől, illetve az előre nem látható tényezőktől függően az eredmény és a végleges gyógyulási idő az átlagostól eltérhet.
7.2. Szolgáltató nem vállal felelősséget az olyan szövődményért, illetve következményért, amely abból ered, hogy az Ügyfél a Szerződésben, illetve jelen ÁSZF-ben meghatározott kötelezettségeit, valamint a kezelőorvosa utasításait, javaslatait nem tartja be.
8. ADATKEZELÉS, ADATVÉDELEM
8.1. A Szolgáltatás igénybevételéhez nélkülözhetetlen az Ügyfél személyes adatainak rögzítése. Szolgáltató köteles a Szolgáltatás nyújtása során tudomására jutott személyes, illetve különleges adatokat az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. számú törvény, valamint az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. számú törvény rendelkezéseinek megfelelően kezelni, azokat kizárólag a jogszabályban feljogosított személyek részére adhatja ki.
8.2. Arra az esetre, ha az Ügyfél a díjat a 5.5. pontban meghatározott módon fizeti az egészségpénztárral történő elszámoláshoz szükséges, az Ügyfél hozzájárul a személyes adatainak az egészségpénztár részére történő továbbításához.
9. ÜGYFÉLSZOLGÁLAT – PANASZKEZELÉS
9.1. Az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos felvilágosítások, valamint a reklamációk ügyében a Szolgáltatómunkatársa jár el, cím: 9022 Győr Móricz Zsigmond rakpart 1/b. (telefon: (06-20-5814420, e-mail: rendelo@aranyalmadent.hu).
9.2. A Szolgáltató az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos reklamációkat kizárólag az Ügyféltől, illetve írásbeli meghatalmazottjától, az egészségügyi szolgáltatás igénybevételekor kapott számla bemutatása mellett fogadja el.
9.3. Amennyiben a Szolgáltató munkatársa nem tud hitelt érdemlő módon meggyőződni az Ügyfél személyazonosságáról, jogosult kérni a panasz írásban történő megerősítését, egyébként a reklamációt elutasítja.
9.4. Az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos reklamációk ügyében a Szolgáltató annak érkezésétől számított 30 munkanapon belül írásban értesíti az Ügyfelet az általa megadott elérhetőségen.
10. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
10.1. Felek kölcsönösen kijelentik, hogy a Szolgáltatással kapcsolatosan felmerült vitájukat elsődlegesen békés úton rendezik. Amennyiben az ezzel kapcsolatos tárgyalások nem vezetnek eredményre, úgy Felek az értékhatár függvényében alávetik magukat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes és hatáskörrel rendelkező Bíróság kizárólagos illetékességének.
10.2. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. számú törvény és az Egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. számú törvény rendelkezései, illetve a mindenkor hatályos jogszabályok és szakmai protokollok az irányadóak, így különösen az alábbiak:
· az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény;
· az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény;
· az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásáról szóló 96/2003. (VII.15.) Korm.rend.;
· az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003 (X.20.) ESZCSM rendelet;
· a Szolgáltatónál érvényben lévő szakmai protokollok.
10.1. Jelen ÁSZF 2020. január 1. napján lép hatályba és visszavonásig, illetve módosításig érvényes.
Aranyalma-Dent Kft.